23 Ağustos 2009 Pazar

Tegra

Öncelikle Tegra’nın bir işlemci olmadığını belirtelim. Tegra bir grafik yongası da değil. Peki nedir bu Tegra? Tegra; System on a chip; yani yonga üzerinde sistem veya computer on a chip; yonga üzerinde bilgisayar olarak nitelendiriliyor. Peki bu ne demek? nVidia Tegra’da ARM11 işlemci çekirdeği, GeForce ULV, grafik işlemcisi, HD video işlemcisi (özellikle PocketPC’ler için PureVideo), NAND Flash, Mobile DDR bellek, bellek denetleyicisi, ekran çıkışı, HDMI+HDCP, güvenlik motoru, USB OTG, UART, harici bellek kartı SPI SDIO gibi bileşenleri içeriyor. Aslında bu kadar çok bileşeni aynı anda içermesi de onun sadece bir grafik işlemcisi olmadığını açıklıyor. İşin özü nVidia Tegra her şeyi üzerinde toplayan bir ARM Cortex Silikon çekirdek. Bu kadar bileşeni içeren bir çekirdeğin boyutu ise sadece 144 mm2. Geçtiğimiz hafta Samsung’un önümüzdeki süreçte üreteceğimiz cihazlarda Tegra’yı kullanacağız demesi ile beraber bir hareketlenme yaşanmıştı. Çünkü Tegra şu anda mobil grafik performansı açısından en üst seviyede. Asıl merak edilen ise Tegra’yı ilk kullanacak olan işletim sistemi hangisi olacak? Android mi, Symbian mı yoksa Windows Mobile mı?
Üretcilerin bazıları testlerinde Tegra ile çalışan cihazlarının olduğunu söylese de kullanıcılar daha somut beklentiler içinde. Samsung’un Tegra’yı Omnia 2 için düşündüğü de dedikodular arasında. Tegra ile vaadedilen hepsi bir arada silikon bir çekirdek ile mobil ortamda yüksek kalite ve performans ile oyun keyfi ve yüksek çözünürlükte görüntüleme. Bütün bu teknik veriler, bilgiler vs. bir yana bırakırsak diyeceğimiz son söz; Cebimizde bir FullHD TV taşımaya az kaldı :)


0 yorum:

Yorum Gönder